tisdag 17 februari 2009

Aktivister mot Jante!

Jag har länge funderat över att skapa ett nätverk eller en grupp för alla dem som är trötta på vassa tungor och armbågar. Politiskt obunden men med en gemensam värdegrund vill jag bryta varje Jantetendens och skapa poisitva spiraler- alla är välkomna, som delar värdegrunden!

Kanske gör jag det på Facebook!

Tänkt Värdegrund:
Om du ställer upp på...
...att aldrig tala illa om någon i Aktivister mot Jante
...att tala upp, lyfta och stötta andra Aktivister mot Jante
...att aldrig förbjuda någon att vara vän med någon annan
...att ha ett öppet sinne och generöst sätt
...att alltid ha en positiv och kreativ inställning till andras idéer
...att våga ge plats åt den som även kan konurrera med Dig en vacker dag!
...att inte älta avundsjuka utan låta dig inspireras av andras framgång och ärligt gratulera densamme.
...att samarbete är ett bra sätt att lyfta dig, dina medmänniskor och Sverige

Jag har absolut inte tänkt färdigt i detta, men jag VET att tanken är god, det känner jag i kroppen.

1 kommentar:

Christer Winbäck sa...

Låter utmärkt, Mia. Fortsätt utveckla idén.